MY FASHION MY BUSINESS

MY FASHION MY BUSINESS

PENYATUAN DUA HATI

Daisypath Friendship tickers

NUR AUNI ZAHRA

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Followers

Monday, April 29, 2013

KERABU SOTONG


Assalamualaikum...

Semalam aku berbuka puasa dengan kerabu sotong...fuhhh terliur weh, dahla arini aku marathon puasa lagi..

Penat cari idea nak masak ape semalam..last2 aku singgah kedai beli sotong dan ikan..Balik tengok en.suami dah siap masak nasi dan juga goreng ayam..So, aku simpan je ikan dulu dan sotong aku buat kerabu..



Bahan-bahan yang diperlukan adalah:
sotong
tomato
cili padi
daun sup
serai
bawang
asam limau
asam jawa (aku tambah)
garam dan gula untuk perasa

Cara-caranya:
Rebus sekejap sotong..kemudian campur kesemua bahan diatas..pastu korang rasala..tak cukup kat mana, korang tambahla k..aku main campak2 je..aku suka masam2 sikit, baru sedap..;) 

SELAMAT MENCUBA


No comments:

Post a Comment