MY FASHION MY BUSINESS

MY FASHION MY BUSINESS

PENYATUAN DUA HATI

Daisypath Friendship tickers

NUR AUNI ZAHRA

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Followers

Monday, April 22, 2013

EMAS TENGAH MURAH


Assalamualaikum...

Sejak last week harga emas jatuh menjunam..Dari RM185 ke RM145..itu belum harg aonline..kalau harga online, ade yang tawarkan RM139 dan RM134 segram..wahhhh manyak mulah ooo..

Untuk pelabur yang bijak, masa ni lah untung beli emas banyak2..nanti  bila harga dah naik, bolehlah jual..kaya ooo kaya..tu pun kena beli banyakla..kalau setakat hang beli 1gram tu bolehla kaya Rm20-30 kot bergantung pada harga emas semasa..

Aku plak tidak ketinggalan nak merequest something dari en.suami..macam2 la ayat manis yang keluar..hehe..aku pun dok survey2 jugak barang2 yang dijual online ni..murah tapi yang tak berapa bestnya kita tak boleh nak cuba kat tangan dulula cantik ke idok kan..

Ahad lepas aku g Alamanda..aku terjah la Habib n Tomei..Harga RM155 tapi dapat less RM8..So, anda hanya perlu bayar RM147 sahaja segram..tapi itu belum campur upah lagi tau..Upah ni kalau korang beli barang kemas..means emas yang dah diproses menjadi barang kemas..Kalau tak nak bayar kos upah, korang kena beli jongkong emasla..hihihi

Terkejut aku tengok Habib n Tomei kat Alamanda tu..ko tahu sebab ape..ramai gile orang..dah macam kat pasaar borong.sampai dah tak rasa kesejukkan aircond..pastu bila dah ramai2 tu, kita ni dah tak terlayanla..So, terpaksa batalkan niat dulu..

PEtang semalam plak, balik keja terus g amek Auni dengan suami..pastu, en.suami tanya nak g Kedai Emas ke..aku pun senyum kambingla..NAK la maksudnya tu..hehehe

Aku g kedai kampung je..sebab biasa upah die amek sikit berbanding kat kedai2 yang besar macam kat shopping complex tu..Tapi bila aku survey rantai leher dan rantai tangan..upah die amek pun tinggi jugak..dalam RM200 macam tu..bagi aku mahal sebab ade tempat yang kita boleh dapat bawah RM100..Sebab tu kita kena bijak..;)

So, akhirnya pencarian aku masih kena diteruskan..Harap2 harga emas akan turun dan turun lagi dan aku sempat untuk merembat..hehe




 amboi, besaqnya..
 Sumber dari SHIMA AW




 Ini pun cantik kan.
Sumber dari EMAS MURAH


p/s: Aku masih keliru nak beli rantai leher atau rantai tangan yang gantung2 tu..plz help me kawan2..



No comments:

Post a Comment