MY FASHION MY BUSINESS

MY FASHION MY BUSINESS

PENYATUAN DUA HATI

Daisypath Friendship tickers

NUR AUNI ZAHRA

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Followers

Tuesday, April 16, 2013

KESIAN ANAK IBU

Assalamualaikum..

Hari ni nak cite pasal Auni..dah hampir 3 minggu sebenarnya Auni jadi gatal-gatal kat badan die..
Memula naik macam biji2 air kat bahu die..ingatkan nyamuk..sebab Auni kalau balik kampung memang akan naik biji2 merah kena gigit nyamuk..

Lepas balik dari kampung, baru perasan biji2 tu makin banyak dan merebak..g klinik biasa, doktor cakap virus..doktor bagi ubat makan dan sapu..


 

Selepas seminggu, pergi klinik kulit plak..nampak macam dah kering tapi ade jugak yang macam baru nak naik..doktor bagi krim sapu dan ubat alahan..

Selepas seminggu still tak ade perubahan walaupun cuma nampak macam dah kering..so, aku dan suami decide nak g jumpa pakar kulit..

Hari Jumaat, aku amek EL sebab nak bawak Auni ke Darul Ehsan Medical Center (DEMC)..Kebetulan en.suami memang cuti..Dah sampai sana, ktorg terus ke bahagian GL untuk dapatkan GL dari pihak insurans..

Dah tunggu turn hampir 8 orang, no ktorg pun dipanggil..masa nak amek GL tu, aku bgthu nak refer pakar kulit..then, staf  tu bagitahu yang pakar kulit bercuti selama seminggu sampai next week..

Suami suruh buat appoinment dulu tapi aku cakap kita cari hospital lain sebab aku kesiankan keadaan Auni yang ktorg pun tak tahu berpunca dari apa sakit die itu..

Ktorg decide g Columbia Asia Hospital je..Sampai sana, pakar kulit hanya ada hari Selasa sahaja..
takpela, buat je appointment terus..

So, Hari Selasa (semalam) aku amek time off petang tu..Kebetulan en,suami pun masih bercuti lagi..
Auni pun takde la pergi school hari tu..(sukala dia tak payah g school n ayah die plak tu yg jaga..lagi manjala) 

 


 
 Sementara tunggu turn jumpa pakar, Auni macam biasala main tak hengat ibu ayah..;)
 

So, punca jadi gatal2 tu kat Auni adalah sebab virus dan juga fungal bacteria..Ianya terjadi sebab Auni bermain dengan pasir, batu2 dan juga kucing..

So, doktor bagi 2 krim sapu dan juga 3 syrup medecine..
Next appoinment will be on next week..

 
 Ini picture malam tadi aku baru snap..dah nampak kering tapi masih merah2 lagi..

p/s: Semoga Auni cepat sembuh seperti sediakala..Amin

 

No comments:

Post a Comment