MY FASHION MY BUSINESS

MY FASHION MY BUSINESS

PENYATUAN DUA HATI

Daisypath Friendship tickers

NUR AUNI ZAHRA

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Followers

Tuesday, April 23, 2013

JOM MASAK


 Assalamualaikum...

Aku ni tak bape reti nak masak sangat tapi aku suka jugakla mencuba..Nak tahu time bile aku rajin masak?..Ha, time aku lapo la..bila aku lapo dan tak ade keja aku nak buat, aku akan google cari resepi yang ikut tekak aku masa tu..dan yang paling penting jugak, bahan2 nak masak tu dah ade kat rumah..So, aku xperlu la nak keluar beli barang lagi..sebabnya kalau aku keluar beli barang dan perut pun tengah lapo, mesti aku tak jadi masak..yela, dah alang2 keluar, beli je la ape yang orang jual kat tepi jalan tu..haha

Tapi tak jugak tau..kalau aku betol2 dah ade plan nak masak ape, aku akan cari barang siap2..kalau time rajin, memang dalam satu hari aku boleh masak macam2..tengahri tu dah makan nasi, aku akan godek2 resepi buat kek ke ape petang tu plak..rajin tak, rajin tak..hahaha

Jom tengok ape yang aku penah masak..ni mane yg sempat aku snap je tau..kang nanti korang ingat aku ni amsak benda yang sama kat bawah ni je...hehe


bihun sup utara habaq kat hang..sambal dia lain sikit tau.


masak lemak daging salai..1st time aku buat ni..yangbestnya, en.suami puji..;)


donut untuk minum petang


kari sotong, ayam goreng dan sayur kubis goreng




nasi ayam


ayam goreng berempah dan kailan ikan masin


pavlova untuk suami balik dari keja


kek oreo..sedap tau


ini febret en.suami..nasi kuning, sambal tumis sotong, ayam goreng berempah dan telur rebus..penah satu hari tu, suami kat tempat keja call bagitahu nak makan nasi kuning..die cakap tengah belek2 FB pastu nampak pic ni yang aku upload dalam instagram..terliur terus..hehehe


bingka crackers..guna biskut cream crackers lemak manis tapi masa tu kat auma takde stok crackers lemak manis, so aku bedal crackers gula..


tomyam steamboat for dinner


 pizza dan spagheti


 
 pizza lagi...;)


 siakap masak steam


 mee kuah


 gulai ikan temenung bak orang kedah kata


 kari udang dengan kacang buncis


 sotong goreng tepung


 macaroni goreng


 laksa utara..utara lagi..ha, nama pun orang utara kan..haruslah masak masakan utara.


 butter prawn..my febret


 biskut kismis..buat ni di kala perut tengah lapar di waktu petang yang hujan..hehehe


 ini memang febret suami isteri la..sambal belacan..suka buat lebih dan simpan dalam peti..kalau nak rasa, maila rumah..nyum nyum..;)


oreo cheese cake..


p/s: aku tak rajin masak tapi suka mencuba..;)

 

No comments:

Post a Comment